Reeds geboekte reis: heb ik dekking bij annulering?

Gerdien, productspecialist Varia bij de afdeling Acceptatie Particulier bij VCN verzekeringen, vertelt je in dit artikel meer over de veranderingen die zijn doorgevoerd met betrekking tot het afsluiten van een annuleringsverzekering en hoe het zit met die dekking als je een reeds geboekte reis moet annuleren.

Gerdien zegt: “Sinds er wijzigingen in de voorwaarden hebben plaatsgevonden, ontvangen we regelmatig vragen of een geboekte reis is meeverzekerd. We geven je met dit artikel een duidelijk beeld van de huidige situatie, want de situatie is -met name door Corona- veranderd”.

Beleid annuleringsverzekering gewijzigd

Vorig jaar is bij verschillende maatschappijen het beleid met betrekking tot de dekking van de annuleringverzekering gewijzigd. Dit kan wellicht gevolgen hebben. Tot nu toe kon de klant altijd nog een annuleringsverzekering voor de reeds geboekte reis afsluiten en was er dekking; zelfs als dat meer dan 7 dagen na de boekingsdatum was. Echter, dit is nu veranderd en dit geldt voor alle nieuwe aanvragen van een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. 

Reis reeds geboekt, situatie bij bestaande annuleringsverzekering

Is er al een verzekering voor annulering, dan is er uiteraard dekking. Is er een nieuwe annuleringsverzekering afgesloten? Dan is er dekking als de nieuwe polis aansluit op de oude annuleringsdekking. Als de nieuwe dekking ruimer is in deze nieuwe annulerings-dekking, dan is deze van toepassing.

Hieronder delen we een overzicht over de verandering bij de maatschappijen, indien de reis reeds is geboekt en na meer dan 7 dagen volgt er een annuleringsverzekering.

Reis geboekt en na 7 dagen volgt een annuleringsdekking (er was nog geen dekking elders)

 

Allianz Global Assistance

Geen annuleringsdekking voor de reeds geboekte reis

Unigarant

Alleen verzekerd bij onvoorziene omstandigheden*.

a.s.r.

Alleen verzekerd bij onvoorziene omstandigheden*.

De Zeeuwse

Geen annuleringsdekking als boeking langer dan 14 dagen geleden is.

 

 

*Onvoorziene omstandigheden: zaken die je niet hebt kunnen voorzien op het moment van boeken van een reis, zoals ziekte, ongeval, overlijden.

Heb jij als klant van VCN vragen over de situatie van jouw klant? Neem dan contact met ons op, dan kijken we graag met je mee. 

Benieuwd wat VCN voor jouw kantoor kan betekenen?

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in 
om te kijken wat de mogelijkheden zijn.