VCN Hypotheken gaat vanaf maandag 2 oktober live met een nieuwe MijnOmgeving. Na een marktoriëntatie is gekozen voor Elements (Faster Forward, onderdeel van Blinqx) als leverancier van een centrale applicatie voor de verwerking van hypotheekaanvragen. Alle kantoren die zaken doen met de formules De Financiële Makelaar, United Capital of Financieel Support Nederland hebben direct toegang tot de nieuwe MijnOmgeving van VCN Hypotheken (opvolger van MyView).
Na een succesvolle pilotfase is VCN Hypotheken trots op de officiële introductie van haar nieuwe MijnOmgeving. Aangesloten adviseurs kunnen hun hypotheekaanvragen in realtime volgen, communiceren over de dossiers en stukken uploaden. Daarnaast sluit de MijnOmgeving naadloos aan op aangrenzende applicaties als Fastlane en Uwkluis. Binnen de nieuwe MijnOmgeving is er ook een extranet gerealiseerd. Hierin zijn belangrijke documentatie en handige rekentools terug te vinden. Met hulp van dit complete pakket aan softwaretools kan VCN haar aangesloten adviseurs compleet ondersteunen in het volledige traject van het indienen van de aanvraag tot het finaal akkoord.
Bedieningsconcept gekoppeld aan automatisering
Yassine Bentmim, directeur VCN Hypotheken: “Wij hebben als VCN de missie om onze aangesloten adviseurs te ontzorgen en versterken, zodat ze zich kunnen focussen op het adviseren van hun klant. Om deze missie in een veranderende en gedigitaliseerde tijdperk te kunnen volbrengen is een vernieuwing van ons IT-landschap ingezet, waarin wij met de introductie van de nieuwe MijnOmgeving een belangrijke stap zetten.” André van Nieuwenhuijzen, Directeur Faster Forward, vult hierop aan: “Zowel meer dan 1.000 aangesloten hypotheekadviseurs van VCN als de medewerkers van VCN werken in hetzelfde klantdossier. Dat geeft een enorme boost aan efficiënt werken, snel kunnen anticiperen en duidelijkheid voor alle partijen.”
Positieve geluiden uit het veld
Altijd up-to-date met de laatste informatie, zowel qua documentatie via het extranet als de track-and-trace module bij een hypotheekaanvraag. Yassine Bentmim: “De afgelopen weken hebben we gezorgd voor een zachte landing van onze aangesloten adviseurs in onze nieuwe MijnOmgeving. Veel aangesloten kantoren hebben inmiddels kennisgemaakt en vragen aan via de nieuwe MijnOmgeving. Wij horen veel positieve geluiden, onder meer omdat hypotheekaanvragen automatisch verwerkt worden en adviseurs daardoor binnen 10 minuten een rentevoorstel ontvangen. De nieuwe MijnOmgeving sluit aan op de wensen en verwachtingen van onze adviseurs. Zowel nu als in de toekomst.”
Perscontact
- VCN hypotheken (De Financiële Makelaar, Financieel Support Nederland en United Capital): Bas Hopstaken, e-mail: b.hopstaken@vcnhs.nl, tel. (085) 041 09 20